vrijdag 1 augustus 2008

foto's Lopburi en Bangkok

foto's Ayuthaya en Lopburi

Ayuthaya, Lopburi en Bangkok

Zoals gepland namen we van Koh Samet de bus naar Bangkok, en van Bangkok de trein naar Ayuthaya. Daar bleven we drie dagen en bezochten enkele ruines van tempels, maar het leukste vonden we de olifantenboerderij. Daar mochten we de olifanten voeden en aaien. Er was zelfs een olifantje van slechts drie dagen oud!

We besloten om een daguitstap te maken naar Lopburi, bekend om zijn 'Monkeytempel', en de apen die niet enkel de tempel bewonen, maar ook in de hele stad rondlopen. Je kan niets van eten of drinken (of iets dat erop lijkt) vasthouden of ze pakken het gewoon brutaal uit je handen.
In de monkeytempel konden we de apen gezonde pitjes geven en vele mooi foto's nemen van de baby-aapjes. Line was in de wolken!

's Avonds namen we de trein terug naar Bangkok, om daar onze laatste dagen door te brengen in een hotelletje met een zwembad. Nog een beetje bruinen, winkelen, genieten en rusten. De twee foto's die je ziet zijn Kao San Road in Bangkok, nu superdruk met de zomervakantie. Superzot, superhip, en veel te veel toeristen.

4 augustus nemen we het vliegtuig naar Delhi, waar het weer heel wat drukker zal zijn.

Tot binnen een week! We kijken ernaar uit iedereen terug te zien!
Line en Dave

maandag 28 juli 2008

Aanvulling foto's India!

Voor de geinteresseerden, en natuurlijk ook voor onszelf, hebben we onze blog verder aangevuld met foto's van India. Kijk bij maand februari en maart.
xxx

donderdag 24 juli 2008

foto's Koh Samet

Chiang Mai, Pai, Koh Samet

Na een maandje in Laos te hebben doorgebracht verviel ons visum bijna, dus moesten we terug naar Thailand. We maakten een heel lange reis van Pakse naar het noorden van Thailand, Chiang Mai. Na een busreis van 3 uur brachten we een middag door in Ubon Rattchatani, waar we de Thaise sfeer weer opsnoven, met fancy supermarkten, Hello Kitty-winkels (zie foto) en al.

Van daar namen we een bus naar Chiang Mai. De rit duurde 17 uur... We waren blij dat we eindelijk aankwamen en voelden ons vies.

Chiang Mai, de favoriete stad in Thailand van elke toerist, sloeg voor ons wat tegen. We verwachtten gezelligheid en kregen toerisme. Bangkok vonden we een pak leuker! Natuurlijk wel weer goed om marktjes te doen en leuke spulletjes te vinden, maar voor de rest: Burger Kings, Starbucks Coffee, Mc Donalds, ... We hadden wel een leuke avond met een Frans koppel met vier kinderen, waarmee we op de markt enkele lekkere Thaise flessen wijn leegdronken. Lycheewijn, aardbeienwijn, longanwijn, mmm... De Fransen waren blij dat ze eindelijk een glas wijn binnen hadden.

Na een dagje aan een zwembad (want we waren Chiang Mai al beu) namen we de bus naar Pai, waarvan de meeste toeristen ook zeggen dat het de hemel is. Ook dat sloeg natuurlijk tegen, we hadden het kunnen verwachten. Waarschijnlijk vinden we alles in Thailand een beetje minder omdat Laos zo geweldig was.

Het weer zat ook niet mee toen we Pai probeerden te ontvluchten met een brommertje om de longneck-villages te gaan bekijken (wat eigenlijk alleen met een tour gedaan wordt). We reden 20 kilometer en waren dan al doorweekt. We keerden dan maar terug en brachten de volgende 2 dagen door in ons hutje en daarrond. Gezelligheid troef.

Van Pai maakten we weer een 24-uur durende reis naar Koh Samet, een eiland ten zuiden van Bangkok. We reden van Pai naar Chiang Mai en van Chiang Mai een hele nacht naar Bangkok. Om 6 uur kwamen we daar aan en gingen meteen naar ons favoriete muesli-ontbijtstandje. Dan op zoek naar een travel-agency om onze reis naar Koh Samet vast te leggen. De eerste persoon die we aanspraken kon dit al direct regelen, en een uur later zaten we op de bus. 4 uur later op de boot.

We wilden op dit eiland de laatste uurtjes zon kloppen voor onze terugkomst. En daar zitten we nu nog, tot en met morgen. Koh Samet is best toeristisch, maar als je wat meer naar het zuiden rijdt, vind je nog rustige strandjes en mooie uitzichten.

Omdat we hier toch geen hele week meer willen zitten, vertrekken we overmorgen naar Ayuthaya, en dan misschien ook nog even naar Lopburi, beide steden met prachtige ruines en tempels, en hopelijk een gezellige sfeer.